|
|
|
06.03.2013
Австралія побила п'ятирічний рекорд за темпами зростання економіки |
|
06.03.2013
Блакитна мрія. Видобуток сланцевого газу не знищить українську екологію |
|
06.03.2013
Смерть Чавеса: нафта дорожчає, рейтинг Венесуели - стабільний |
|
06.03.2013
Саркозі заявив, що його можуть змусити повернутися у "смертельно нудну" пол |
|
06.03.2013
Женева-2013: Rolls-Royce представив найшвидший автомобіль марки за всю істо |
|
06.03.2013
Війна за повноваження: Мінекономрозвитку хоче відібрати у МЗС торгові місії |
|
06.03.2013
Путін співчуває народу Венесуели через смерть "близького друга Росії" |
|
06.03.2013
Патріарх Кирило відмовиться святкувати 1025-річчя Хрещення Русі за участюат |
|
06.03.2013
Держдеп США стурбований справою Власенка, вимагаючи поважати результати виб |
|
06.03.2013
Уго Чавес. Біографічна довідка |
|
|
|
|
|
|
Rритика моралі з погляду гедоністичних засад у романі Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея»
Марина Ірклієвська
|
|
Однією з провідних тем роману Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея» є критика моралі з погляду гедоністичних засад.
Уайльд вважав, що люди забули про те, що життя лише одне, не вміють насолоджуватися ним, тому їм необхідна допомога аби згадати як це – жити красиво. В його зауваженнях є чимало справедливого, бо більша частина людського життя це рутина.
Уайльдівське бажання допомогти людям, навчити їх «солодкого мистецтва нічого не робити» мало позитивні наслідки для розвитку культури та літератури, воно цілком відповідало потребам тогочасного суспільства.
Проте, культ Мистецтва без підтримки духовних цінностей, як і культ Почуттів буз збереження здорового глузду може довести людину до загибелі. О.Уайльд, усвідомлюючи це, вирішив показати, яким чином цей процес відбувається.
Письменник у своєму романі створив два персонажа, які сповідували філософію гедонізму – Доріана Грея та лорда Генрі Уоттона. Вони відрізняються один від одного тим, що Генрі – розумний, обережний та витончений у прагненні насолод, але одночасно з цим його можна охарактеризувати як хитрого, безпринципного, безжалісного маніпулятора. Доріан же неосвічений юнак, який абсолютно нічого не розуміє в житті, тому легко попадає «на гачок» до лорда Уоттона.
«Ти дивовижна людина, Гаррі, ніколи не робиш нічого аморального, і ніколи не говориш нічого морального» - це слова Безіла про Генрі. У них, я вважаю, розкривається сама суть цього чоловіка, «змія-спокусника». Він з самого початку роману наставляє Доріана на «шлях істинний». Допомагає розібратися у складностях життя, вирішує його проблеми, або навпаки відвертає хлопця від того, аби піти з Греєм до матері мертвої дівчини, попросив його не переживати та йти в оперу.
Тим часом юнак, захопившись небезпечними та часом хибними думками лорда Генрі, все більше заглиблюється у безодню розкладу душі.
Варто нагадати, що сам Генрі не очікував настільки «чудових» результатів від свого учня, адже він сам зізнався, що «кинув слова навмання». І від цього цікавість лорда до зміну хлопці збільшувалась із кожним роком.
Під пильним оком свого «друга» Доріан здійснював чимраз більші подвиги та захоплювався чимраз небезпечніше ми речами. Він починав із музики та колекціонування картин і коштовностей, а закінчив колекціонуванням розбитих сердець та зламаних доль.
Доріан Грей, пройшовши всі етапи руйнації душі, зрозумів нарешті, що зіпсував єдине, що має значення - душу, а лорд Уоттон, не роблячи аморальних речей, так і не дійшов цього.
Я гадаю, основна заслуга Оскара Уайльда у тому, що він зміг показати на прикладі двох людей, двох загублених душ та доль, як моральна деградація однієї людини може скалічити багатьох навколишніх людей, і що розумна досвідчена людина набагато небезпечніша у своїй дурості, ніж молода і недосвідчена.
|
|
|
© Copyright: Марина Ірклієвська, 2010 |
|
РЕЦЕНЗІЇДодати рецензію
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Стань автором!
Додай свої твори зараз!
Поринь у наш світ!
Просто реєструйся! |
|
|
|